Ludzie odgrywają bardzo ważną rolę w naszym życiu zawodowym. W pracy współpracujemy z różnymi osobami, wykonujemy polecenia kadry wyższego szczebla i jednocześnie zarządzamy pracą swojego zespołu.
Kompetencje w zakresie współpracy oraz zarządzania innymi – zespołem i interesariuszami – mogą zadecydować o sukcesie lub porażce całego projektu. Nie bez powodu jednym z obszarów Oka Kompetencji, są właśnie „Ludzie”.
Budowanie i utrzymywanie relacji to cenna umiejętność, która pomoże Ci również w rozwoju ścieżki zawodowej. Dlatego tak ważne jest poznawanie innych osób związanych z zarządzaniem projektami na szczeblu lokalnym, krajowym i międzynarodowym. Pomogą Ci w tym Grupy Regionalne IPMA Polska oraz członkostwo w Stowarzyszeniu IPMA Polska. Z tego artykułu dowiesz się, czym się zajmują Grupy oraz dlaczego warto włączyć się aktywnie w ich działania, a także jak zostać członkiem IPMA.
Zdobywaj i dziel się wiedzą, doświadczeniem oraz dobrymi praktykami
Grupy Regionalne IPMA Polska powstały w odpowiedzi na potrzebę stworzenia przestrzeni umożliwiającej wymianę wiedzy, doświadczeń oraz dobrych praktyk w zakresie zarządzania projektami. Obecnie w Polsce działa 8 takich Grup: Dolnośląska, Małopolska, Mazowiecka, Podkarpacka, Pomorska, Śląska, Zachodniopomorska i Łódzka. Stowarzyszenie IPMA Polska jest otwarte na nowe inicjatywy w kolejnych regionach kraju .
Jeśli jesteś członkiem IPMA i mieszkasz w regionie, w którym działa Grupa Regionalna, zachęcamy do skontaktowania się z jej przedstawicielami i aktywnego włączenia w realizowane przez nią projekty. Natomiast, jeśli brak Grupy w Twoim regionie, a chcesz promować profesjonalne zarządzanie projektami, skontaktuj się z nami, by porozmawiać o możliwości jej powołania.
Grupy Regionalne zapewniają swoim członkom możliwość udziału w zróżnicowanych spotkaniach w formie szkoleń, warsztatów, seminariów, wizyt studyjnych, czy webinarów. Są otwarte zarówno na profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem, jak i osoby dopiero odkrywające tajniki zarządzania projektami. Grupy motywują do ciągłego rozwoju, poszerzania wiedzy oraz wymiany doświadczeń na poziomie lokalnym, tworząc przestrzeń, w której jest to możliwe.
Przyłączając się do działań Grupy w Twoim regionie przede wszystkim zyskujesz możliwość udziału w inicjatywach, dzięki którym możesz ciągle poszerzać swoją wiedzę i poznawać nowe osoby ze środowiska zarządzania projektami. Grupy Regionalne organizują spotkania z ekspertami, poruszające zagadnienia istotne dla członków, prezentujące aktualne trendy i wyzwania w obszarze zarządzania projektami. Na przykład Mazowiecka Grupa Regionalna podjęła się trudnego, a jednocześnie bardzo ważnego tematu, wpadek i niepowodzeń w projektach. Zorganizowała webinar Project ****-up, czyli przepis na nieudany projekt, podczas którego uczestnicy mogli poznać historie innych Project Managerów o przyczynach niepowodzeń ku przestrodze i wyciągnięciu wniosków na przyszłość. Dolnośląska Grupa Regionalna postanowiła przyjrzeć się z kolei tematowi sztucznej inteligencji w zarządzaniu projektami. Zaproszeni goście przybliżyli uczestnikom Aangine – pierwszą aplikację do optymalizacji Roadmapy Projektów, wykorzystującą zaawansowane algorytmy do automatycznego planowania, uwzględniającego priorytety biznesowe oraz dostępne zasoby.
Tymczasem Błażej Goraj wprowadził uczestników spotkania do świata symulacji biznesowej, a dokładniej współpracy zespołowej i planowania na stacji kosmicznej. Organizatorem wydarzenia była Podkarpacka Grupa Regionalna.
Regularne spotkania członków danej Grupy to forum wymiany doświadczeń. Możesz na nich omówić nurtujące Cię zagadnienia, skorzystać z wiedzy i praktyki innych członków. Dzięki temu szybciej poradzisz sobie z nowymi wyzwaniami w pracy i zyskasz szersze spojrzenie na dany problem projektowy.
Natomiast jeśli masz doświadczenie w prowadzeniu innowacyjnego projektu, chcesz się podzielić ciekawym narzędziem wspierającym realizację przedsięwzięcia czy poruszyć inny, bliski Ci temat z szeroko pojętego zakresu zarządzania projektami, możesz w porozumieniu z Radą Grupy przygotować wystąpienie. W ramach aktywności w Grupie Regionalnej możesz poprowadzić webinar lub inną formę spotkania.
Członkostwo IPMA Polska, dołącz do nas
Przystępując do Stowarzyszenia IPMA Polska, wkraczasz do środowiska, które skupia osoby zajmujące się zawodowo zarządzaniem projektami. Zarówno na poziomie lokalnym, regionalnym, jak i krajowym, a nawet międzynarodowym. To rozbudowana sieć relacji, które mogą Ci pomóc w kształtowaniu ścieżki kariery.
Członkostwo daje Ci dostęp do aktualnej, specjalistycznej wiedzy o zarządzaniu projektami. Możesz uczestniczyć w webinarach, prowadzonych przez ekspertów zaproszonych przez IPMA Polska. Jako członek Stowarzyszenia zyskujesz również zniżkę na spotkania dla PMO (Project Management Office), profesjonalne szkolenia (w tym przygotowujące do certyfikacji), a także coroczną Konferencję IPMA Polska. Szczegółowe informacje o zniżkach członkowskich znajdziesz TUTAJ. Nie musisz posiadać certyfikatu IPMA, by zostać członkiem Stowarzyszenia. Nawet jeśli dopiero myślisz o karierze w zarządzaniu projektami, możesz przyłączyć się do nas. Zapraszamy!
Do Stowarzyszenia IPMA Polska mogą dołączyć również organizacje. Przygotowaliśmy dla nich szereg zniżek oraz zestaw bezpłatnych voucherów, które szczegółowo przedstawiamy TUTAJ. Jeśli firma lub instytucja należy do IPMA Polska, jej pracownicy mogą się aktywnie włączyć w działania Grup Regionalnych. Reprezentując przedsiębiorstwo budują nowe kontakty biznesowe oraz wspierają budowę marki swojej organizacji.
Networking, czyli znaczenie sieci kontaktów w karierze Project Managera
Budowanie sieci kontaktów z osobami zajmującymi się zarządzaniem projektami wspiera rozwój Twojej kariery zawodowej. Kluczowe jest jednak, by były to długotrwałe i wartościowe relacje. Dlatego pamiętaj, że networking to nie tylko poznawanie nowych osób, ale także dbanie o więzi z tymi, które już znasz. Członkostwo w Stowarzyszeniu IPMA Polska oraz Grupach Regionalnych sprzyja tworzeniu trwałych relacji z innymi profesjonalistami zarządzania projektami.
Będąc aktywnym członkiem Stowarzyszenia i udzielając się w Grupie Regionalnej budujesz swoją profesjonalną sieć kontaktów, ale też sieć wsparcia. Może Ci ona pomóc w zmianie sektora, w którym pracujesz czy znalezieniu zatrudnienia na wymarzonym stanowisku. W jaki sposób? Znajoma osoba może polecić Cię w swojej firmie, gdy będzie prowadzona rekrutacja. Firmy i członkowie indywidualni często zwracają się do nas z prośbą o rekomendację kandydatów do pracy.
Pracodawcy coraz częściej, zwłaszcza w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach, posiadają specjalne programy rekomendacji, które zachęcają pracowników do polecania znajomych. Oczywiście te osoby przechodzą, jak inni kandydaci, pełen proces rekrutacji – testy, rozmowy itp. Przestają jednak być anonimowym kandydatem, mają dodatkową rekomendację osoby już zatrudnionej w danej firmie. Mają pewność, że ich CV zostanie dostrzeżone pośród wielu innych.
Kontakty z osobami zawodowo zajmującymi się zarządzaniem projektami mogą pomóc Ci w osiągnięciu celów zawodowych. Grupy Regionalne to przestrzeń, gdzie możesz wymienić się swoimi doświadczeniami, zainspirować, poznać Project Managerów i przedsiębiorców działających w Twoim regionie. Natomiast przystępując do IPMA Polska, stajesz się pośrednio członkiem IPMA (International), a tym samym zyskujesz możliwość zdobywania wiedzy na szczeblu światowym oraz współpracy z partnerami międzynarodowymi.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o członkostwie w IPMA Polska oraz działalności Grup Regionalnych, zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.
Kontakt
Sylwia Skonecka
Dyrektor ds. rozwoju
Sylwia.Skonecka@ipma.pl
+48 662 051 772