24 i 25 września 2024 r. Tutorzy IPMA Kids przeprowadzili warsztaty dla młodzieży w ramach dwudniowej konferencji „Kompetencje absolwentów szkół w obliczu rewolucji przemysłowej” organizowanej przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie.
Za nami dwudniowa konferencja dla dyrektorów szkół i doradców zawodowych „Kompetencje absolwentów szkół w obliczu rewolucji przemysłowej”, która miała miejsce w Technoparku Pomerania w Szczecinie w dniach 24-25 września 2024 r. W wydarzeniu wzięło udział ponad 200 uczestników, którzy wspólnie debatowali nad rozwijaniem kompetencji uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w obliczu dynamicznie zmieniających się wymagań stawianych przez rynek pracy.
W trakcie konferencji dr Joanna Rzempała, Wiceprezes IPMA Polska i Menedżer Międzynarodowego Programu IPMA Kids, a także pracownik naukowy w Katedrze Organizacji i Zarządzania Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego wygłosiła prelekcję na temat „Popularyzacja podejścia projektowego i podnoszenie kompetencji zarządzania projektami wśród dzieci i młodzieży, jako odpowiedź na rewolucję przemysłową. Międzynarodowy Program IPMA Kids”.
Na zaproszenie Kuratorium Oświaty w Szczecinie, Tutorzy IPMA Kids w składzie dr Joanna Rzempała, mgr Katarzyna Baumgart wraz z Anną Marszałek i Krzysztofem Kosmala, członkami Koła Naukowego Zarządzania Projektami „PROJECT” z Uniwersytetu Szczecińskiego przeprowadzili podczas wydarzenia warsztaty „Zostań Project Managerem IPMA!” dla uczniów ze czterech szkół z regionu:
- Szkoły Podstawowej nr 10 w Szczecinie,
- Szkoły Podstawowej nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie,
- Zespołu Szkół nr 5 Centrum Kształcenia Praktycznego im. Tadeusza Tańskiego w Stargardzie oraz
- Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Gryfinie.
W pierwszej fazie warsztatów młodzież zapoznała się z podstawami wiedzy o zarządzaniu projektami. Młodym project managerom wyjaśniono, czym jest projekt, jakie ma ograniczenia, kim jest kierownik projektu oraz czym się zajmuje. Następnie uczniowie w kilkuosobowych zespołach projektowych przystąpili do planowania i realizacji swoich pierwszych projektów – budowy Wież z Papieru, zgodnie z przedstawionymi wymaganiami projektowymi, w ograniczonym czasie i przy użyciu zestawu ograniczonych zasobów.
Celem warsztatów był rozwój kompetencji z zarządzania projektami wśród młodzieży, jako kompetencji kluczowych i niezbędnych na dzisiejszym rynku pracy. Uczniowie w radosnej atmosferze ćwiczyli również umiejętności miękkie, takie jak komunikacja interpersonalna, umiejętność pracy zespołowej, zarządzania interesariuszami projektu, a także działania zgodnie z wymaganiami i pod presją czasu na rzecz wspólnego rezultatu.
Warsztaty zakończyły się ogromnym sukcesem i spotkały się z uznaniem zarówno uczestników, jak i dyrektorów szkół biorących udział w wydarzeniu! Po ukończonych warsztatach przyszedł czas na podsumowanie „lessons learned” i uroczyste wręczenie uczestnikom – młodym i dzielnym project managerom – międzynarodowych dyplomów IPMA Teens oraz IPMA Junior w ramach międzynarodowego programu IPMA Kids.
Zachęcamy do zapoznania się z fotorelacją z wydarzenia!