13 stycznia 2025 r. Tutorzy IPMA Kids przeprowadzili warsztaty dla uczniów 4 klasy Szkoły Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.

Uczniowie klas czwartych Szkoły Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie uczestniczyli w styczniu br. w warsztatach IPMA Teens, przeprowadzonych przez Tutorów IPMA Kids: Monikę Karlikowską i Michała Karlikowskiego.
Warsztaty obejmowały zarówno teorię, jak i praktyczne zadania. Jednym z kluczowych elementów zajęć był projekt Tor Wyścigowy.
Czym jest projekt? Wprowadzenie teoretyczne
Pierwsza część warsztatów poświęcona była podstawowym pojęciom związanym z zarządzaniem projektami. W przystępny sposób dzieci zapoznały się z definicją projektu, jego etapami oraz znaczeniem planowania. Tutorzy, wykorzystując przykłady z bajek i codziennego życia, takie jak pieczenie ciasta, budowanie zamku z klocków czy organizacja przyjęcia urodzinowego, pokazali, że umiejętności zarządzania projektami przydają się w wielu sytuacjach. Omówiono także rolę project managera, który odpowiada za koordynowanie zespołu i sprawne realizowanie zadań.
Czas na praktykę – budujemy Tor Wyścigowy!
Po części teoretycznej uczestnicy przystąpili do działania. Podzieleni na zespoły mieli za zadanie zaprojektować i zbudować tor wyścigowy dla piłeczki kauczukowej, wykorzystując dostarczone materiały, takie jak kartony, papierowe rurki, taśmy klejące czy kartki.
Przed przystąpieniem do budowy każdy zespół:
- stworzył projekt toru, uwzględniając zakręty i tunele,
- uzupełnił kartę projektu, wybierając lidera oraz dzieląc się rolami,
- zaplanował wykorzystanie zasobów i czasu, aby zmieścić się w określonym czasie.
Tutorzy IPMA Kids aktywnie wspierali dzieci, pomagając im rozwijać umiejętności współpracy, komunikacji i kreatywnego myślenia. Dzieci wykazały się dużą pomysłowością i zaangażowaniem, co zaowocowało różnorodnymi, interesującymi projektami.
Po zakończeniu budowy przyszedł czas na testy – emocjonujące wyścigi piłeczek pozwoliły zespołom sprawdzić funkcjonalność swoich konstrukcji. Był to także moment na podsumowanie i refleksję nad tym, co się udało, a co można by ulepszyć przy kolejnych projektach.
Podsumowanie warsztatów
Warsztaty IPMA Kids okazały się wielkim sukcesem. Uczestnicy nie tylko świetnie się bawili, ale również zdobyli cenne kompetencje związane z zarządzaniem projektami, planowaniem i współpracą w grupie. Była to doskonała okazja do rozwijania kreatywności i logicznego myślenia.
Na zakończenie zajęć każdy z 17-stu uczestników otrzymał międzynarodowy certyfikat IPMA Teens w ramach programu IPMA Kids. Warsztaty spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem, zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wydarzenia!
