Warsztat tworzenia strategii organizacji
Cel szkolenia
Pozyskanie wiedzy i kompetencji w zakresie finansów w projektach, uzupełniających profil zawodowy kierownika projektów oraz przydatnych przy zarządzaniu złożonymi projektami oraz programami.
Dla kogo?
- Osoby zarządzające projektami, kierownicy projektów, członkowie zespołów projektowych, menedżerowie, którzy zarządzają projektami i/lub programami.
- Szefowie Biur Zarządzania Projektami.
- Osoby odpowiedzialne za badania, planowanie, rozwój.
- Wszystkie osoby zainteresowane tematyką project management.
Efekty/korzyści z uczestnictwa w szkoleniu.
Uczestnicy zdobędą wiedzę i kompetencje w zakresie szacowania kosztów projektu, oceny wskaźników efektywności projektów i ich opłacalności, monitorowania postępu projektów, analizowania odchyleń i trendów, zarządzania metodą wartości wypracowanej (Earned Value Management).
Wartością dodaną szkolenia jest możliwość wykorzystania poznanych narzędzi w formie warsztatowej podczas zajęć, w oparciu o rzeczywiste dane i założenia organizacji.
-
Wiedza
struktury i rodzaje kosztów, budżet projektu, sprawozdawczość finansowa, analiza finansowa, metoda wartości wypracowanej (EVM)
-
Umiejętności
podstawy rachunkowości i controllingu finansowego projektu
-
Postawy
zwiększona świadomość kompetencji niezbędnych do zarządzania finansowego projektu
Szczegółowy plan przebiegu szkolenia
- Struktury i rodzaje kosztów projektu – ujęcie rachunkowe i biznesowe:
- Koszty bezpośrednie
- Struktura rodzajowa kosztów
- Koszty pośrednie
- Koszty stałe
- Koszty zmienne
- Miejsca powstawania kosztów
- Koszty pośrednie – metody alokacji
- Projekt w strukturze kosztów organizacji – budżet projektu, sprawozdawczość finansowa:
- Bilans
- Rachunek wyników
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Planowanie przepływów pieniężnych:
- Przepływy okresowe
- Przepływy skumulowane
- Analiza finansowa, rodzaje projektów w kontekście finansowym.
- Metody oceny opłacalności projektów:
- Metody proste
- Metody dyskontowe
- Analiza ekonomiczna – w tym analiza projektów zgodnie z metodyką Project Cycle Management, Analiza Cost-Benefit Analysis.
- Ocena korzyści:
- Uzasadnienie biznesowe
- Tolerancja korzyści
- Plan przeglądu korzyści
- Przegląd korzyści na koniec etapu
- Przegląd korzyści na koniec projektu
- Przegląd przyszłych korzyści projektu
- Zapewnienie finansowania projektu – analiza i przegląd źródeł finansowania.
- Zarządzanie metodą wartości wypracowanej (EVM – Earned Value Management):
- Plan kont kontrolnych (CAP)
- Ocena stanu wykonania (SV, CV, CPI, SPI Tolerancja dla: zakresu, czasu, budżetu)
- Analiza trendów (wykres „S”, AC, EV, Wykres trendu: SV, CV, SPI, CPI, EAC)
- Prognoza wyniku końcowego EAC (wg CPI, SPI), EAC (wg CV), VAC
- Tolerancja budżetu, TCPI
- Podstawy monitorowania realizacji projektu (zarządzanie poprzez pomiar wykonania i poprzez odchylenia, postęp wykonania zakresu, harmonogram i budżetu – metoda EV)
Metody szkoleniowe
Każdy moduł składa się z części wykładowej wprowadzającej w omawiane zagadnienie oraz zajęć warsztatowych pozwalających uczestnikom przyswoić i przećwiczyć nowe umiejętności w oparciu o rzeczywiste studium przypadku z organizacji.
Na skali od 0-100% proporcje pomiędzy pracą warsztatową a wykładem:
- Wykład: 40%
- Warsztat: 60%
Najbliższe edycje szkoleń
Zamknięte szkolenie online
- Poszukujesz szkolenia dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami aby ustalić indywidualny plan szkoleniowy.
-
Sylwia Skonecka
Dyrektor ds. rozwoju
tel: +48 662 051 772
e-mail: sylwia.skonecka@ipma.pl
Dodatkowe informacje
Czas trwania
2 dni (16 x 45 min = 720 min)
Materiały szkoleniowe
Dla uczestników: prezentacje szkoleniowe w formie elektronicznej do pobrania z platformy szkoleniowej; materiały pomocnicze w formie papierowej podczas zajęć, spis polecanych lektur
Używane przez trenera: prezentacje elektroniczne, praca grupowa z wykorzystaniem flip-chart’u, dyskusje moderowane, analiza studium przypadku