Delegowanie i rozwijanie efektywnych zespołów
Cel szkolenia
Zwiększenie skuteczności zarządzania, diagnoza własnych silnych i słabych stron w roli zarządzającego, zbudowanie efektywnie pracującego zespołu, wzmocnienie zaangażowania członków zespołu wokół realizacji wyznaczonych celów, poprawa przepływu informacji i komunikowania się w organizacji i zespole, zbudowanie pozytywnego wizerunku i wzmocnienie autorytetu menedżera.
Efekty/korzyści z uczestnictwa w szkoleniu.
Wiedza
- zdobycie obiektywnej informacji o sobie i swoim potencjale (być może nie wykorzystywanym)
- pozyskanie uzupełniającej wiedzy na temat wybranych zagadnień z teorii zarządzania
- poznanie czynników wpływających na efektywność pracy zespołu
- uświadomienie zagrożeń występujących w pracy wykonywanej zespołowo
- uzyskanie unikalnych podpowiedzi w zakresie technik menedżerskich wynikających z doświadczenia zawodowego trenera i być może innych uczestników szkolenia
- poznanie sposobów skutecznego komunikowania się i motywowania personelu
Umiejętności
- podniesienie umiejętności skutecznego komunikowania się w organizacji (na zewnątrz i wewnątrz zespołu)
- wypracowanie i przetestowanie najlepszych rozwiązań przydatnych menedżerowi w zakresie kierowania pracą i motywowania zespołu
Postawy
- określenie postaw i zachowań wpływających na zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz wzmocnienie i utrzymanie autorytetu
Szczegółowy plan przebiegu szkolenia
Wprowadzenie
- Przewodzenie dziś a przewodzenie jutro – przywództwo jako proces
- Jak rozumiemy dzisiaj przywództwo?
- Czego oczekuje ode mnie firma?
- Czego oczekują ode mnie moi ludzie?
- Jak to połączyć?
Zarządzanie zespołem
- Cechy charakterystyczne zespołu
- Etapy rozwoju zespołu – proces wg. Tuckman’a
- Role zespołowe – model Belbin’a
- Organizacja pracy zespołu
Przywództwo
- Kompetencje i umiejętności dobrego lidera
- Style przywództwa – model przywództwa sytuacyjnego P. Hersey’a i K. Blanchard’a
- Określenie własnego stylu przywództwa
- Wyselekcjonowanie metod, technik i narzędzi przydatnych w praktyce zawodowej
- Opracowanie listy najlepszych praktyk i rozwiązań
- Testowanie skuteczności wybranych rozwiązań
Podsumowanie
- Omówienie sytuacji i sposobów aplikowania nowych rozwiązań w praktyce zawodowej
- Komentarze i opinie
Metody szkoleniowe. Jak przebiegają zajęcia?
Metoda szkolenia łączy w sobie najlepsze wzorce tradycyjnego uczenia dorosłych z interaktywnymi ćwiczeniami ruchowymi. Osoby wykonujące ćwiczenia w parach lub zespołach mogą w realnych, a jednocześnie bezpiecznych warunkach zweryfikować prezentowane teorie i techniki zarządzania oraz otrzymują od prowadzącego i innych uczestników informację zwrotną na temat skuteczności własnych zachowań. Każde ćwiczenie nawiązuje do konkretnego zagadnienia, a współuczestnicy i prowadzący analizują zaobserwowane sytuacje i dzielą się swoimi spostrzeżeniami i uwagami. W oparciu o te informacje, własne odczucia i doświadczenia oraz prezentowaną podczas szkolenia wiedzę teoretyczną, każdy z uczestników tworzy listę (najlepszych dla siebie) rozwiązań. Następnie rozwiązania te są testowane pod względem skuteczności w trakcie realizacji konkretnych zadań praktycznych. Na koniec uczestnicy tworzą na podstawie przeprowadzonych testów ostateczną listę dobrych praktyk i rozwiązań do zaimplementowania w ich indywidualne systemy kompetencji. Lista ta wyznacza drogę ich rozwoju zawodowego na najbliższą przyszłość.
Proporcje pomiędzy pracą warsztatową a wykładem.
- Wykład: 40%
- Warsztat: 60%
Najbliższe edycje szkoleń
Zamknięte szkolenie online
- Poszukujesz szkolenia dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami aby ustalić indywidualny plan szkoleniowy.
-
Sylwia Skonecka
Dyrektor ds. rozwoju
tel: +48 662 051 772
e-mail: sylwia.skonecka@ipma.pl
Dodatkowe informacje
Czas trwania szkolenia
1 dzień (8 godzin dydaktycznych)
Materiały szkoleniowe
Dla uczestników: prezentacje szkoleniowe w formie elektronicznej do pobrania z platformy szkoleniowej; ćwiczenia, studia przypadków oraz materiały pomocnicze w formie papierowej podczas zajęć, spis polecanych lektur
Używane przez trenera: prezentacje elektroniczne, praca grupowa z wykorzystaniem flip-chart’u, dyskusje moderowane, analizy studiów przypadku.