IPMA Polska
  • Dla Ciebie
    • Certyfikacja
      • IPMA-A
      • IPMA-B
      • IPMA-C
      • IPMA-D
      • IPMA-Student
      • Rekomendacje dla certyfikacji
      • my.ipma
    • Recertyfikacja
    • Wykaz osób certyfikowanych
    • Członkostwo indywidualne
    • Konferencja
    • Oferty pracy
  • Dla organizacji
    • Certyfikacja organizacji
    • Członkostwo instytucjonalne
    • Konkursy
      • Polish Project Excellence Award
      • PMO Award
    • Konsulting
    • Konferencja
    • Szkolenia dedykowane
  • Społeczność
    • Akademia Zarządzania Projektami w Przemyśle
    • Grupy regionalne
    • IPMA dla PMO
    • IPMA dla młodych
    • Young Crew
  • Rozwój
    • Szkolenia
      • Szkolenie online przygotowujące do certyfikacji IPMA
      • Autoryzowane Jednostki Szkoleniowe
      • Szkolenia z zarządzania projektami
    • Konsulting
    • Publikacje
    • Szkolnictwo wyższe
    • Akademicka Autoryzowana Jednostka Szkoleniowa
  • O nas
    • IPMA Polska
    • Aktualności
    • System Zarządzania Jakością ISO
  • Kontakt
  • Konferencja

Delegowanie i rozwijanie efektywnych zespołów

  • Home
  • Delegowanie i rozwijanie efektywnych zespołów

Delegowanie i rozwijanie efektywnych zespołów

Cel szkolenia​

Zwiększenie skuteczności zarządzania, diagnoza własnych silnych i słabych stron w roli zarządzającego, zbudowanie efektywnie pracującego zespołu, wzmocnienie zaangażowania członków zespołu wokół realizacji wyznaczonych celów, poprawa przepływu informacji i komunikowania się w organizacji i zespole, zbudowanie pozytywnego wizerunku i wzmocnienie autorytetu menedżera. 

Efekty/korzyści z uczestnictwa w szkoleniu.

Wiedza

  • zdobycie obiektywnej informacji o sobie i swoim potencjale (być może nie wykorzystywanym)
  • pozyskanie uzupełniającej wiedzy na temat wybranych zagadnień z teorii zarządzania 
  • poznanie czynników wpływających na efektywność pracy zespołu
  • uświadomienie zagrożeń występujących w pracy wykonywanej zespołowo
  • uzyskanie unikalnych podpowiedzi w zakresie technik menedżerskich wynikających z doświadczenia zawodowego trenera i być może innych uczestników szkolenia 
  • poznanie sposobów skutecznego komunikowania się i motywowania personelu

Umiejętności

  • podniesienie umiejętności skutecznego komunikowania się w organizacji (na zewnątrz i wewnątrz zespołu)
  • wypracowanie i przetestowanie najlepszych rozwiązań przydatnych menedżerowi w zakresie kierowania pracą i motywowania zespołu

Postawy

  • określenie postaw i zachowań wpływających na zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz wzmocnienie i utrzymanie autorytetu  

Szczegółowy plan przebiegu szkolenia

Wprowadzenie
  • Przewodzenie dziś a przewodzenie jutro – przywództwo jako proces
  • Jak rozumiemy dzisiaj przywództwo?
  • Czego oczekuje ode mnie firma?
  • Czego oczekują ode mnie moi ludzie?
  • Jak to połączyć?
Zarządzanie zespołem
  • Cechy charakterystyczne zespołu
  • Etapy rozwoju zespołu – proces wg. Tuckman’a
  • Role zespołowe – model Belbin’a
  • Organizacja pracy zespołu
Przywództwo
  • Kompetencje i umiejętności dobrego lidera
  • Style przywództwa – model przywództwa sytuacyjnego P. Hersey’a i K. Blanchard’a
  • Określenie własnego stylu przywództwa
  • Wyselekcjonowanie metod, technik i narzędzi przydatnych w praktyce zawodowej
  • Opracowanie listy najlepszych praktyk i rozwiązań
  • Testowanie skuteczności wybranych rozwiązań
Podsumowanie
  • Omówienie sytuacji i sposobów aplikowania nowych rozwiązań w praktyce zawodowej 
  • Komentarze i opinie

Metody szkoleniowe. Jak przebiegają zajęcia?

Metoda szkolenia łączy w sobie najlepsze wzorce tradycyjnego uczenia dorosłych z interaktywnymi ćwiczeniami ruchowymi. Osoby wykonujące ćwiczenia w parach lub zespołach mogą w realnych, a jednocześnie bezpiecznych warunkach zweryfikować prezentowane teorie i techniki zarządzania oraz otrzymują od prowadzącego i innych uczestników informację zwrotną na temat skuteczności własnych zachowań. Każde ćwiczenie nawiązuje do konkretnego zagadnienia, a współuczestnicy i prowadzący analizują zaobserwowane sytuacje i dzielą się swoimi spostrzeżeniami i uwagami. W oparciu o te informacje, własne odczucia i doświadczenia oraz prezentowaną podczas szkolenia wiedzę teoretyczną, każdy z uczestników tworzy listę (najlepszych dla siebie) rozwiązań. Następnie rozwiązania te są testowane pod względem skuteczności w trakcie realizacji konkretnych zadań praktycznych. Na koniec uczestnicy tworzą na podstawie przeprowadzonych testów ostateczną listę dobrych praktyk i rozwiązań do zaimplementowania w ich indywidualne systemy kompetencji. Lista ta wyznacza drogę ich rozwoju zawodowego na najbliższą przyszłość.

Proporcje pomiędzy pracą warsztatową a wykładem. 
  • Wykład: 40%
  • Warsztat: 60%

Najbliższe edycje szkoleń

Zamknięte szkolenie online

Cena ustalana indywidualnie
  • Poszukujesz szkolenia dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami aby ustalić indywidualny plan szkoleniowy.
  • Sylwia Skonecka
    Dyrektor ds. rozwoju
    tel: +48 662 051 772
    e-mail:  sylwia.skonecka@ipma.pl

Dodatkowe informacje

Czas trwania szkolenia

1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

Materiały szkoleniowe

Dla uczestników: prezentacje szkoleniowe w formie elektronicznej do pobrania z platformy szkoleniowej; ćwiczenia, studia przypadków oraz materiały pomocnicze w formie papierowej podczas zajęć, spis polecanych lektur

Używane przez trenera: prezentacje elektroniczne, praca grupowa z wykorzystaniem flip-chart’u, dyskusje moderowane, analizy studiów przypadku.

IPMA Polska
ul. Starościńska 1B lok.3,
02-516 Warszawa
tel: +48 22 622 21 12
e-mail: biuro@ipma.pl

Newsletter IPMA Polska

Zapisz się

Na skróty

Polityka prywatności
Archiwum
Pliki do pobrania
Kodeks etyczny kierownika projektu

Back To Top