Design Thinking
Efekty/korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
Warsztaty pozwalają poznać sposób tworzenia kreatywnych produktów i usług oraz uporządkować wiedzę z zakresu Design Thinking i cyklu Deminga, poprzez skupienie się na użytkowniku i jego potrzebach. Szkolenie pozwala wyeliminować z pracy tworzenie rozwiązań produktów i usług skupiających się nadmiernie na samym rozwiązaniu, pomijając potrzeby użytkownika. Najważniejszym elementem jest łatwość metody i możliwość wykorzystania jej w swoich zespołach.
Wiedza
- innowacje,
- Design Thinking,
- korzyści DT,
- proces DT-omówienie faz,
- kreatywne rozwiązania produktów i usług,
- praca w grupie,
- zespół interdyscyplinarny,
- rodzaje osobowości,
- potrzeby użytkownika,
- iteracje scrumowe
Umiejętności
- Budowanie zespołu interdyscyplinarnego,
- kreowania rozwiązań niskim kosztem (długopisy, flamastry, ołówki, taśmy itp.),
- koncentracja na użytkowniku,
- eksperymentowanie i testowanie hipotez,
- podstawy Design Thinking
Postawy
- Dzielenie się wizją,
- skuteczna komunikacja,
- podejmowanie kluczowych i trudnych decyzji,
- motywacja i inspiracja.
Zakres tematyczny szkolenia (lista tematów)
- Design Thinking w praktyce
Szczegółowy plan przebiegu szkolenia
- Zapoznanie z metoda DT.
- Przedstawienie przykładów oraz pobudzenie kreatywności – case study.
- Innowacje – cechy i efekty oraz potrzeba ich wdrażania.
- Rozbudzenie komunikacji – rozmowa „każdy z każdym”.
- Typy osobowości w DT i podział na grupy.
- Sformułowanie wyzwania.
- Empatyzacja – wybór użytkownika z grupy i zapoznanie się z jego potrzebami.
- Definiowanie problemu – na podstawie poprzedniego etapu.
- Generowanie pomysłów – grupowa burza mózgów.
- Budowanie prototypów.
- Testowanie i pitchowanie pomysłów.
- Podsumowanie i wnioski ze szkolenia.
Metody szkoleniowe
Zajęcia są podzielone na kilka faz, gdzie każda z nich charakteryzuje się wykonaniem konkretnych czynności.
1. Wybór Użytkownika w każdej z grup.
2. Wyzwanie – sformułowanie problemu nad którym chce pracować grupa.
3. Empatyzacja – wywiad z użytkownikiem i poznanie jego potrzeb.
4. Rotacja użytkowników pomiędzy grupami, tak aby osoba dająca problem nie tworzyła do niego rozwiązań.
5. Definiowanie problemu
6. Generowanie pomysłów – grupowa burza mózgów.
7. Budowanie prototypów.
8. Testowanie i pitchowanie pomysłów.
Na skali od 0-100% proporcje pomiędzy pracą warsztatową a wykładem:
Wykład: 10 %
Warsztat: 90 %
Najbliższe edycje szkoleń
Zamknięte szkolenie online
- Poszukujesz szkolenia dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami aby ustalić indywidualny plan szkoleniowy.
-
Sylwia Skonecka
Dyrektor ds. rozwoju
tel: +48 662 051 772
e-mail: sylwia.skonecka@ipma.pl
Dodatkowe informacje
1 dzień, 5-6 godzin (w zależności od liczby uczestników)