Przywództwo – warsztat doskonalący umiejętności menedżerskie
Cel szkolenia
Zwiększenie skuteczności zarządzania, diagnoza własnych silnych i słabych stron w roli zarządzającego, zbudowanie efektywnie pracującego zespołu, wzmocnienie zaangażowania członków zespołu wokół realizacji wyznaczonych celów, poprawa przepływu informacji i komunikowania się w organizacji i zespole, zbudowanie pozytywnego wizerunku i wzmocnienie autorytetu menedżera.
Efekty/korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
Wiedza
Umiejętności
- podniesienie umiejętności skutecznego komunikowania się w organizacji (na zewnątrz i wewnątrz zespołu)
- wypracowanie i przetestowanie najlepszych rozwiązań przydatnych menedżerowi w zakresie kierowania pracą i motywowania zespołu
Postawy
- określenie postaw i zachowań wpływających na zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz wzmocnienie i utrzymanie autorytetu
Szczegółowy plan przebiegu szkolenia
Wprowadzenie
- Przewodzenie dziś a przewodzenie jutro – przywództwo jako proces
- Jak rozumiemy dzisiaj przywództwo?
- Czego oczekuje ode mnie firma?
- Czego oczekują ode mnie moi ludzie?
- Jak to połączyć?
Znaczenie komunikacji w pracy zespołowej
- Komunikacja w relacjach ja-przełożony, ja-podwładny
- Asertywne formułowanie próśb i zadań
- Budowanie dobrych relacji w zespole.
Lider/menedżer zespołu:
- Kompetencje i umiejętności dobrego lidera
- Style przywództwa – model przywództwa sytuacyjnego P. Hersey’a i K. Blanchard’a
- Określenie własnego stylu przywództwa
Zarządzanie zespołem:
- Cechy charakterystyczne zespołu
- Etapy rozwoju zespołu – proces grupowy
- Organizacja pracy zespołu
- Budowanie relacji i zaufania w zespole
- Techniki wyznaczania celów krótko- i długoterminowych
Motywowanie zespołu:
- Źródła motywacji – teorie motywacji, m.in. Maslow’a, Herzberg’a i McGregor’a
- Czynniki motywujące pracowników do działania
- Motywacja finansowa i pozafinansowa
- Narzędzia motywacyjne
- Błędy w ocenianiu i ich znaczenie dla relacji pracowniczych
- Budowanie atmosfery współpracy i rozwoju w zespole.
Praktyka
- Opracowanie, testowanie i implementacja najlepszych rozwiązań
- Wyselekcjonowanie metod, technik i narzędzi przydatnych w praktyce zawodowej
- Opracowanie listy najlepszych praktyk i rozwiązań
- Testowanie skuteczności wybranych rozwiązań
Podsumowanie
- Omówienie sytuacji i sposobów aplikowania nowych rozwiązań w praktyce zawodowej
- Komentarze i opinie
Metody szkoleniowe
Metoda szkolenia łączy w sobie najlepsze wzorce tradycyjnego uczenia dorosłych z interaktywnymi ćwiczeniami ruchowymi. Osoby wykonujące ćwiczenia w parach lub zespołach mogą w realnych, a jednocześnie bezpiecznych warunkach zweryfikować prezentowane teorie i techniki zarządzania oraz otrzymują od prowadzącego i innych uczestników informację zwrotną na temat skuteczności własnych zachowań. Każde ćwiczenie nawiązuje do konkretnego zagadnienia, a współuczestnicy i prowadzący analizują zaobserwowane sytuacje i dzielą się swoimi spostrzeżeniami i uwagami. W oparciu o te informacje, własne odczucia i doświadczenia oraz prezentowaną podczas szkolenia wiedzę teoretyczną, każdy z uczestników tworzy listę (najlepszych dla siebie) rozwiązań. Następnie rozwiązania te są testowane pod względem skuteczności w trakcie realizacji konkretnych zadań praktycznych. Na koniec uczestnicy tworzą na podstawie przeprowadzonych testów ostateczną listę dobrych praktyk i rozwiązań do zaimplementowania w ich indywidualne systemy kompetencji. Lista ta wyznacza drogę ich rozwoju zawodowego na najbliższą przyszłość.
Proporcje pomiędzy pracą warsztatową a wykładem:
- Wykład – 20%
- Warsztat – 80%
Najbliższe edycje szkoleń
Zamknięte szkolenie online
- Poszukujesz szkolenia dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami aby ustalić indywidualny plan szkoleniowy.
-
Sylwia Skonecka
Dyrektor ds. rozwoju
tel: +48 662 051 772
e-mail: sylwia.skonecka@ipma.pl
Dodatkowe informacje
Czas trwania szkolenia
2 dni (16 x 45 min = 720 min)
Materiały szkoleniowe
Dla uczestników: prezentacje szkoleniowe w formie elektronicznej do pobrania z platformy szkoleniowej; materiały pomocnicze w formie papierowej podczas zajęć, spis polecanych lektur.
Używane przez trenera: prezentacje elektroniczne, praca grupowa z wykorzystaniem flip-chart’u, dyskusje moderowane, analiza studiium przypadku