Zarządzanie sobą w czasie i skuteczność w działaniu
Cel szkolenia
Zwiększenie skuteczności zarządzania sobą w czasie, diagnoza własnych silnych i słabych stron w planowaniu pracy i czasu wolnego, zrównoważenie czasu poświęcanego na pracę i wypoczynek, poprawa efektywności pracy zawodowej, lepsze zarządzanie zadaniami własnymi i zleconymi.
Efekty/korzyści z uczestnictwa w szkoleniu.
Szkolenie pozwala zapoznać się lub uporządkować wiedzę o wybranych zagadnieniach z podstaw zarządzania strategicznego w organizacjach. Tematyka szkolenia obejmuje kluczowe zagadnienia i narzędzia wykorzystywane w zarządzaniu strategicznym. Wartością dodaną szkolenia jest możliwość pracy w formie warsztatowej nad dokumentami wewnętrznymi organizacji podczas zajęć.
Wiedza
- zdobycie obiektywnej informacji o sobie i swoim potencjale (być może nie wykorzystywanym)
- pozyskanie uzupełniającej wiedzy na temat wybranych zagadnień zarządzania sobą w czasie
- poznanie czynników wpływających na efektywność pracy własnej
- uzyskanie unikalnych podpowiedzi w zakresie technik planowania zadań wynikających z doświadczenia zawodowego trenera i być może innych uczestników szkolenia
- poznanie zasad delegowania zadań
Umiejętności
- podniesienie umiejętności skutecznego zarządzania sobą w czasie
- wypracowanie i przetestowanie najlepszych rozwiązań przydatnych menedżerowi w zakresie organizacji pracy własnej i podległego personelu
Postawy
- wykorzystywanie zasad „work-life balance” na co dzień
- akceptacja konieczności planowania czasu pracy i czasu wolnego
Szczegółowy plan przebiegu szkolenia
Złodzieje czasu – jak się ich wystrzegać?
Analiza czynników przeszkadzających (pożeraczy czasu):
- Perfekcjonizm
- Odwlekanie
- Pracoholizm
- Nadmiar informacji
- Zadania narzucone
- Spotkania poza miejscem pracy
- Nieporządek w dokumentach
Metody zarządzania sobą w czasie.
- Istota zarządzania czasem
- Konstruowanie celów
- Krótkoterminowe i długoterminowe plany działania oraz konsekwencja w ich realizacji
Metody zarządzania sobą w czasie – określanie priorytetów
- Zasada Pareto
- Metoda ABC
- Matryca Eisenhowera
- Eliminacja „złodziei czasu”
- Delegowanie
Metody zarządzania sobą w czasie – planowanie i kontrola
- Zasady planowania wstecz
- Strukturyzowanie czasu metodą ALPEN
- Rytm aktywności człowieka
- Omówienie dostępnych narzędzi (np. MS Outlook, planery, kalendarze itp.) i sposobów aplikowania nowych rozwiązań w praktyce zawodowej
Podsumowanie
- Omówienie sytuacji i sposobów aplikowania nowych rozwiązań w praktyce zawodowej
- Komentarze i opinie
Metody szkoleniowe
Metoda szkolenia łączy w sobie najlepsze wzorce tradycyjnego uczenia dorosłych, bazując na tzw. cyklu Kolba, czyli Modelu Uczenia się przez Doświadczenie (Experiential Learning Model). Każdy moduł składa się z części wykładowej wprowadzającej w omawiane zagadnienie, przechodząc w dyskusję oraz wyjaśnienie nowych pojęć, a następnie zajęć warsztatowych pozwalających uczestnikom przyswoić i przećwiczyć nowe umiejętności w oparciu o studium przypadku lub ćwiczenie.
Na skali od 0-100% proporcje pomiędzy pracą warsztatową a wykładem:
- Wykład: 40%
- Warsztat: 60%
Najbliższe edycje szkoleń
Zamknięte szkolenie online
- Poszukujesz szkolenia dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami aby ustalić indywidualny plan szkoleniowy.
-
Sylwia Skonecka
Dyrektor ds. rozwoju
tel: +48 662 051 772
e-mail: sylwia.skonecka@ipma.pl
Dodatkowe informacje
Czas trwania szkolenia
1 dzień (8 godzin dydaktycznych)